zaterdag 14 mei 2011

Mooie bloemen

 Wateraardbei

prieel : nu bloeit de pioenroos

Afrikaanse margriet

Boven Iris
Fuchsia

De klimhortensia is een en al bloem en het zoemt er van de bijen. Dit is vlak bij de voordeur. Maar daar hebben we geen last van want ze hebben het veel te druk met al die bloemen .
Ik heb het even van wat dichterbij bekeken, en het zijn ook nog verschillende soorten bijen.
Dikker en dunner en met verschillende "bijenpakjes"
Het zoemgeluid vind ik wel prettig klinken.
Zolang het geen wespen zijn vind ik het wel prima.
Met mooi weer eten we buiten en dan zijn wespen niet zo leuk, vorig jaar hebben we ze met succes bij ons uit de buurt gehouden door bakjes met kruidnagel met kokend water overgoten op tafel te zetten.
Wij vinden die geur wel prettig de wespen niet.
We konden rustig eten.
Men zegt dat er dit jaar veel wespen zullen zijn of het dan ook helpt..........

3 opmerkingen:

  1. Mooie bloemen..en je klimhortensia is wel ontzettend prachtig..zoveel bloem.
    Enne bijen doen niets hoor, ben daart maar niet bang voor. En er zijn inderdaad heel veel soorten bijen, leuk dat je dat opgemerkt hebt.
    Ik ik geloof wel dat er dit jaar veel wespen zullen zijn, want het is een strenge winter geweest, en na lange strenge winters heb je veel 'ongedierte', en niet minder zoals vele denken...
    Het 'ongedierte'kruipt dan dieper weg, en overleven dan beter dan in een zachte winter...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige bloemenfoto's weer Diny. Die wateraardbei ga ik eens opzoeken, die spreekt me erg aan. Zou niet leuk zijn een wespenplaag, zovast maar kruidnagels inslaan dus. Fijn weekend, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Diny,
    Je tuin ziet er geweldig uit met al die bloemen.
    Ik mag ook graag in mijn tuin vertoeven. De tip van de kruidnagels ga ik van de zomer zeker uitproberen.
    Groetjes Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen